sâmbătă, 5 martie 2011

SMS la Iaşi


Vineri, 4 martie, Iaşiul a găzduit a treia ediţie a evenimentului Social Media Summit. Am avut norocul să fiu acolo şi să vă pot împărtăşi, în mod subiectiv evident, câteva impresii despre acest eveniment.
Am mers acolo ca proaspăt absolvent de Comunicare şi Relaţii Publice, curioasă să aflu cât mai multe detalii posibile despre cum se poate integra comunicarea de brand în social media, care este influenţa online-ului asupra marketingului, sau care sunt strategiile integrate de social media cele mai potrivite? Au fost acolo oameni de afaceri, studenţi, oameni de marketing, oameni de presă. Eu mi-am dorit să pot asculta oamenii pe care îi ştiam doar după felul în care scriu. Bloggerii mă interesau pe mine. Nu i-am văzut niciodată în direct, în carne şi oase, comunicând folosindu-se de toate elementele de paralimbaj şi non-verbal aflate în posesie.
Am fost foarte încântată să aflu că toate elementele ce ţin de structura unei campanii de pr sau publicitate, se regăsesc sută la sută şi în social media. Nici o campanie nu se face după ureche. Bloggerii, oricât de boemi îmi păreau înainte, mi-au demonstrat că ştiu cu se mănâncă comunicarea şi relaţiile publice mai bine ca un absolvent de o astfel de facultate. Experienţa pe piaţă le oferă un avantaj inegalabil de lectura a 100 de cărţi de specialitate! Altă remarcă mi-a deschis ochii şi mai mult în ceea ce-i priveşte pe bloggeri: cu cât ai un brand personal mai bine conturat în social media, cu atât ai şanse mai mari să poţi face bani pe această piaţă.
Discursurile auzite acolo se împart în mai multe categorii, din punctul meu de vedere:
1.      foarte bine documentate şi relevante, dar fără patos şi emoţie – chiar dacă ai foarte multe chestiuni relevante şi importante de spus, dacă nu o faci cu suflet şi pasiune, discursul tău e nul;
2.      cu mult patos şi emoţie, dar cu mai puţine informaţii importante -  e important să pui pasiune şi să ştii să atragi publicul, dar dacă spui numai generalităţi iroseşti energie;
3.      cu informaţii relevante, ce au transmis exact acea stare necesară şi cu lipici la public.
Un alt element important legat de modul în care emiţătorul îşi transmite discursul, pe lânga logos, pathos şi ethos este vestimentaţia, după părerea mea! Trebuie să ştii să te îmbraci adecvat locului în care mergi, discursului pe care îl vei ţine, firmei sau oamenilor pe care îi reprezinţi. 
Una peste alta, mie SMS Iaşi mi-a plăcut. Speakerii mei preferaţi au fost: Bobby Voicu, blogger şi antreprenor online – un specialist în ceea ce face, experimentat şi cu picioarele pe pământ, pasionat de social media, cu un discurs excelent; şi Adrian Monoranu, Marketing Consultant la ExperţiOnline.ro, cu un discurs  pertinent, aşa cum i se cuvine unui profesor de marketing, foarte bine documentat şi pregătit, cu cele mai bun slide-uri. Aş putea povesti încă multe pagini despre ce am văzut, auzit, simţit şi aflat acolo! Abia aştept ediţia următoare!
Cristina Ababei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu