miercuri, 2 martie 2011

Un simplu brand sau un Lovemark?




Tu ai un Lovemark? Cu siguranţă printre preferinţele tale există un brand charismatic, care îţi place la nebunie, fără de care nu poţi trăi. De fapt, cu toţii avem şi le iubim, fie că e vorba de maşina preferată, telefonul indispensabil sau ciocolata fără de care nu depăşim momentele stresante.
Ştim cu toţii că în publicitate miza este captarea atenţiei consumatorului. Prin “Lovemarks”, publicitarii încearcă să realizeze o legătură emoţională între un produs / serviciu şi consumator, totodată diferenţiindu-se de concurenţă.
Deşi fiecare fiinţă în parte este unică în esenţa sa, ea împărtaşeşte foarte mult din propria existenţă cu cei din jur. Astfel, cu toţii avem pasiuni, cu toţii ne dedicăm activităţilor şi persoanelor care ne încântă. Cu alte cuvinte, cu toţii avem Lovemarks personale, adică lucrurile care, aparent banale, contează foarte mult pentru noi şi ne fac viaţa mai frumoasă, de ce nu, mai însorită, dacă tot aşteptăm cu nerăbdare adevarata primăvară.
Pentru mine, printre acele Lovemarks personale care dau culoare vieţii sunt prietenii, familia, plimbările şi diferite alte obiecte care pentru alţii pot părea de-a dreptul nefolositoare sau lipsite de strălucire. Şi dacă oamenii dezvoltă un ataşament special pentru diverse alte persoane, lucruri, activităţi, de ce nu s-ar ataşa în mod special şi de anumite branduri?
Aşadar, pornind de la această idee, în ultimii ani marketerii şi publicitarii au înţeles că prin crearea unei legături emoţionale speciale între un produs şi consumator vor obţine efecte benefice pe termen lung.  Cu alte cuvinte, emoţionalul bate raţionalul şi dă dependenţă pentru că Lovemarks-urile sunt acele branduri atât de speciale şi de charismatice încât publicul se ataşează de ele nu atât raţional cât sentimental. Ele depăşesc starea de simplu brand.
Ceea ce este important de menţionat este faptul că, dacă un brand dispare, altul îi va lua imediat locul, din simplul motiv că publicul se detaşează uşor de fostul brand care nu se deosebea cu nimic de celelalte existente deja, fiind doar un ambalaj diferit şi atât. Însă, dacă un Lovemark dispare, atunci nimic nu îl poate înlocui şi oamenii îi vor reclama absenţa.

                                                                                              Irina Neamţu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu