marți, 15 martie 2011

White space a.k.a “spaţiul negativ”



Spaţiul negativ este spaţiul dintre cuvinte, dintre cuvinte şi imagini, dintre rânduri, porţiuni din pagină fără nimic. Conceptul acesta vine dintr-o mişcare minimalistă în care “Less Is More” şi totul trebuie să aibă un “clean look”.

“Paradoxul spaţiului negativ”
În urma unui studiu realizat printre Art Directori a rezultat că spaţiul negativ folosit în layouturi arată:
1. Prestigiu
2. Putere pe piaţă a brandului
3. Increderea în brand
4. Leadership
5. Calitatea brandului
6. Sănătatea brandului
7. Contemporaneitatea
8. Abordabilitatea

Poate pentru clientul dumneavostră spaţiul negativ este spaţiu gol, adică nefolosit şi care după părerea lui ar putea fi umplută cu informaţie. Încercaţi totuşi să-l convingeţi că merită să se încreadă în impactul acestui spaţiu. Îi puteţi oferi celebrul exemplu cu printurile de la VW Beetle din SUA ( Campania Think Small).

Spaţiul negativ se împarte la rândul lui în două subcategorii: macro spaţiul negativ este spaţiul dintre 2 mari componente ale layoutului şi micro spaţiul negativ – spaţiul dintre elementele mai mici.

O altă dihotomie este între spaţiul negativ activ care se foloseşte pentru a-l ghida pe cititor de la un element al reclamei la altul. Spaţiul negativ pasiv oferă echilibru şi un moment de respiro pentru cititor.
Studiul Nielsen eye- tracking a demonstrat că prezenţa spatiului negativ ajută la o mai bună înţelegere a reclamei, o viteză mai mare de citire. Oamenii preferă textele cu margini iar “leadingul” ( spaţiul dintre rânduri) nu influenţează performanţa citirii textului dar influenţează preferinţa generală a consumatorului.

Notă: White space nu trebuie să fie neapărat alb…
Intraţi pe www.secretulbucatarului.ro si analizaţi “white space-ul”!
Sau doar aruncaţi un ochi la reţete delicioase!

Cosmin Boghiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu