duminică, 27 februarie 2011

Voluntar de meserie...



            Fac parte din generaţia recesiunii. Posturi blocate peste tot, joburi din ce în ce mai puţine cu cerinţe din ce în ce mai mari. „De experienţă ai nevoie!”- auzim replica aceasta peste tot. Şi aici începe chinul. Nimeni nu te angajează fără experienţă, deci ce ai putea face ca să o dobândeşti? Răspunsul evident: VOLUNTARIAT!!
            Din start, pe foarte mulţi îi sperie cuvântul. Eu am avut curajul să fac asta. Trei luni de zile la un radio on-line şi mi-a prins foarte bine. Foarte mulţi m-au criticat că am pierdut vremea degeaba. E foarte greu să explici cât de bine te simţi lucrând şi învăţând lucruri noi şi fără să primeşti bani. Avantajele muncii ca voluntar sunt mult mai mari decât dezavantajul lipsei banilor. Reuşeşti să înveţi de fiecare dată lucruri noi, iar satisfacţia este extraordinară, mai ales dacă îţi şi place ceea ce faci. Iar dacă tot faci voluntariat, e normal să alegi locul care să îţi ofere mulţumirea de care ai nevoie. Dacă un job plătit substituie orele nesfârşite de muncă oribilă şi sâcâitoare cu banii şi preferi să faci compromisuri de dragul lor, ca voluntar doar plăcerea de a lucra şi învăţa este cea care merită compromisuri. Oamenii pe care îi întâlneşti, relaţiile pe care le dobândeşti, ritmul de viaţă alert care te scoate din monotonia orelor de curs şi seminar, pregătirea pentru un jobul  visat, toate acestea sunt argumente pro pentru viaţa frumoasă de voluntar. Dezavantajele sunt somnul mai puţin, mai puţin timp liber şi aceiaşi bani (care din păcate nu vor să se înmulţească singuri în portofel!!).
Luna februarie mi-a adus un nou cadou: internship cu Front Page Communication! Continui munca de  voluntar şi mă bucur enorm.  E cea mai bună şansă pentru mine în acest moment să fac cee ce îmi place şi să învăţ să devin mai bună pentru viitor. A apărut într-un moment foarte bun, când deja mă luase deprimarea specifică lipsei de activitate. Avem mult de muncă. Dar nimeni nu a spus că va fi uşor. Şi nici nu vreau să fie uşor! Efortul merită din plin. Urmează două luni pline! Staţi pe-aproape...

                                                                                     Cristina Ababei
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu